بنابر اعلام خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات واشنگتن مدعی شد چهار نفتکش ایرانی که در جریان ارسال سوخت به ونزوئلا توقیف شدند، در حال حرکت به سمت آمریکا هستند.

پایگاه خبری الحره به نقل از خبرگزاری رویترز و با استناد به ادعای منابع و مقامات آمریکایی گزارش داد پس از مذاکرات صورت گرفته میان مقامات آمریکایی و صاحبان این نفتکش ها، آن‌ها راهی این کشور شده اند. رویترز همچنین به نقل از برخی منابع خود مدعی شد اقدامات روز چهارشنبه ایران علیه یک کشتی در آب‌های خلیج فارس، در واکنش به اقدام مالک یونانی برخی از کشتی‌های توقیف شده صورت گرفت.

روزنامه وال استریت ژورنال بامداد جمعه مدعی شد: چهار نفتکش ایرانی در آب‌های بین المللی از سوی دولت آمریکا توقیف شده اند. بر این اساس، این روزنامه مدعی شد: چهار نفتکش ایرانی بلا، برینگ، پاندی و لونا بدون استفاده از زور در آب‌های بین المللی توقیف شده است. این نفتکش‌ها هم‌اینک در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.

پیش‌تر یک دادگاه آمریکایی با صدور فرمانی دستور توقیف نفتکش‌های ایرانی که در حال صادر کردن نفت به ونزوئلا بودند را صادر کرده بود.

سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر توقیف ۴ نفتکش ایرانی در توئیتر نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.