نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه  با یک شبکه خبری آمریکایی به تکرار ادعاهای همیشگی پرداخت.

«برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «نیوز مکس»  علی‌رغم اقدامات آمریکا ضد ملت ایران تلاش کرد واشنگتن را دوست ملت ایران جلوه دهد. او علاوه بر این، تلاش کرد شعارهای مردم ایران ضد آمریکا را به حکومت ایران نسبت دهد. 

وی گفت: «مردم ایران و آمریکا مشترکات بسیاری دارند. ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا سرنمی‌دهند، بلکه این رژیم ایران است. من بی‌صبرانه مشتاق روزی هستم که مردم ایران دولتی داشته باشد که بیشتر نماینده آنها باشد.»

وی ادامه داد: «ترامپ در مواجهه با ایران کار خارق العاده‌ای انجام داده است. آن‌ها اینک بدترین بحران‌های اقتصادی 41 ساله خود را سپری می‌کنند.»

 هوک در ادامه با بیان این ادعا که از زمان روی کار آمدن ترامپ حکومت ایران تضعیف شده،گفت: «این رژیم می‌داند که دولت ترامپ راهبردی را به کار گرفته که به تضعیف حکومت منجر شده و ترامپ کارنامه بسیار چشمگیری در ایستادگی برابر این رژیم دارد.»

برایان هوک مدعی شد که دولت ترامپ سیاست‌های درستی به کار گرفته و دولت ترامپ این سیاست را در دور دوم ریاست‌جمهوری خود هم ادامه خواهد داد.

 این مقام آمریکایی در خاتمه گفت: «رئیس جمهور آمریکا مایل به توافق جدید و جایگزین شدن آن با توافق هسته‌ای شکست خورده است اما سیاست فشار ما کارساز بوده است.»

هوک در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود حمایت متحدان کشورش را برای رأی مثبت به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به دست بیاورد، اما آن‌طور که از ظواهر امر پیداست، این قطعنامه نیز نتیجه مثبتی برای آمریکا به همراه نخواهد داشت.

 استعفای هوک البته ممکن است فقط ناشی از ترجیحات خود او نباشد و فشارهای دولت ترامپ نیز در آن نقش داشته باشد؛ یک مقام سابق آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته ممکن است دولت ترامپ خواسته باشد هوک را اخراج و او را به یک «بز بلاگردان» برای آوار کردن تقصیرهای شکست کارزار فشار حداکثری تبدیل کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.