مالک شریعتی با حضور در برنامه تلویزیونی با اشاره به جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه بندی بنزین اظهار کرد: در طرح جدید مجلس قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد، اما در نحوه تخصیص آن تغییراتی خواهیم داشت به این صورت که سهمیه بندی از خودرو به فرد تغییر خواهد کرد که این موضوع در ابتدا نیازمند تصویب نمایندگان مجلس است و پس آز ان در شورای نگهبان مطرح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بنا به آمارهای موجود ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند و برخی دیگر از خانوارها چندین خودرو دارند، در این طرح شرایط برای استفاده افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی فراهم می‌شود.

وی افزود: برآورد می‌شود که میزان سهمیه در نظر گرفته شده ۰.۷ لیتر یا ۰.۸ لیتر در روز به ازای هر کد تخصیص یابد و در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شود، که می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند و در صورت عدم استفاده در یک سامانه معین سهمیه سوخت خود را به فروشند.

شریعتی ادامه داد: قیمت سوخت در سامانه زیر ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده و در صورتی که سرپرست خانوار نخواست سهیمه خود را بفروشد در پایان ماه به دولت برای صادرات واگذار می‌شود و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.