به گزارش" آسوشیتد پرس"، دفتر بازرس کل خواستار تحقیقات بیشتر درباره ادعاها علیه جانسون، دوست و همکار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شد.

جانسون تمام این ادعاها را رد کرده است. مقامات وزارت خارجه به دفتر بازرسی این پاسخ را دادند که نیازی به تحقیقات بیشتر نیست، چرا که جانسون "به خوبی از مسئولیت خود مبنی بر درست عمل کردن در راستای مأموریتش، آگاه است.

در حالی که دفتر بازرس کل اعلام کرد که همچنان باور دارد وزارت خارجه باید بررسی بیشتری در مورد رفتارهای ادعا شده جانسون انجام دهد، وزارت خارجه گفت این مسئله را تمام شده در نظر می‌گیرد.

در گزارش بازرس کل آمده است: اظهارات توهین آمیز یا تحقیرآمیز بر پایه نژاد، رنگ، جنسیت یا مذهب ممکن است یک محیط کاری توهین آمیز ایجاد کند و به طور بالقوه به نقض قوانین فرصت کاری برابر بینجامد.  

وزارت خارجه در پاسخ کتبی به درخواستی مبنی بر اظهارنظر درباره گزارش فوق، اعلام کرد: ما در کنار سفیر جانسون می‌ایستیم و چشم امید داریم که ایشان همچنان اطمینان دهد که رابطه ویژه ما با بریتانیا قدرتمند است.

گزارش دیده‌بان داخلی وزارت خارجه جزئیاتی درباره نظرات ادعا شده جانسون، که مقامات در حین بررسی دوره‌ای سفارت‌خانه به آن رسیدند، ارائه نداده است. این گزارش حاکی از آن بود که کارکنان مدعی شده‌اند سفیر، "گاهی اوقات اظهارنظرات نامتناسبی در مورد موضوعاتی مرتبط با حساسیت‌های فرصت برابر اشتغال، نظیر مذهب، جنسیت یا رنگ پوست مطرح می‌کرد.

دو مقام کنونی آمریکا نیز در ماه ژوئیه به آسوشیتد پرس گفته بودند که شاهد یا آگاه از رفتارهایی از سمت جانسون بودند که همکارانشان آن‌ها را قلدرمأبانه یا بدرفتاری تلقی می‌کردند.

یک کارمند سابق سفارت‌خانه آمریکا در بریتانیا نیز گفت رفتار پرسش‌برانگیز جانسون و اظهاراتش درباره زنان و اقلیت‌ها، اندک نبوده و کارکنان بسیاری، اگر نگوییم روزانه، دست‌کم به صورت هفتگی، شاهد آن بوده‌اند. این کارمند سابق و مقامات کنونی در آن زمان، از گزارش دادستان کل، آگاهی نداشتند و در موضع مستقل اظهارات خود را بیان کردند.

وودی جانسون یک میلیاردر بدون تجربه در حوزه دیپلماسی است که در اوت ۲۰۱۷ به عنوان سفیر آمریکا در انگلیس انتخاب شد. او یکی از صاحبان تیم فوتبال آمریکایی نیویورک جتز است.

براساس یافته های بازرس کل، سبک مدیریتی سختگیرانه جانسون تاثیری منفی بر اخلاقیات در بخش هایی از این سفارتخانه گذاشته است. این گزارش همچنین نمونه هایی از رفتار جانسون را که همواره بیانگر اصول وزارت خارجه آمریکا نبود، ذکر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.