از نیمه روز اما وضعیت تغییر کرد و صف های عرضه سنگین شد و در نهایت بورس اوراق بهادار ریزشی ۲۴ هزار واحدی را تجربه کرد 

این تغییر وضعیت حساسیت بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه را برانگیخت . بسیاری معتقد بودند ریشه این ریزش به رای عدم اعتماد مجلس به وزیرپیشنهادی صنعت، معدن و تجارت باز می گردد چرا که این وضعیت برای بازار سرمایه به تقابل مجلس شورای اسلامی با دولت باز می گردد و حساسیت بازار سرمایه به سیاست ورزی از این دست چیزی جز ریزش نیست .

علی حیدری، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص گفت: به نظرم از زمانی که دولت از عرضه صندوق دارا دوم پا پس کشید ، بورس با ریزش مواجه شد چرا که نوعی حس بی اعتمادی در بازار شکل گرفت . امروز اما سخنان رییس جمهور بسار امیدوار کننده بود و بازار به این نتیجه رسید که شهریورماه قرار است این صندوق عرضه شود اما اتفاقی دیگر، روند حرکت بازار را تحت تاثیر قرار داد .

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در وضعیت با ثبات اقتصادی و شرایط مطلوب رشد می کند . امروز وقتی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای نیاورد بازار سرمایه واکنش نشان داد و با ریزش مواجه شد . من فکر می کنم از نیمه دوم معاملات این اتفاق بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد.

وی تاکید کرد: من انتظار دارم در هفته پیش رو یک تعادل نسبی ایجاد شود. یعنی از شدت ریزش‌ها کاسته شود و حتی مجدد رشدی در سهام نفتی، پتروشیمی و ... اتفاق بیفتد. همچنین این رشد در گروه‌های وابسته به سنگ آهن نیز به دلیل افزایش قیمت‌های بین‌المللی با رشد مواجه می‌شوند.

حیدری بیان کرد: از این رو به در هفته آتی پیش بینی می کنم تعادلی نسبی در بازار تجربه شود. باید توجه داشت هر چه هم که به شهریور نزدیک‌تر بشویم احتمال ورود مجدد نقدینگی به بازار افزایش یابد،این بدان معنی است که یعنی بازار به سمت رشد آرام حرکت خواهد کرد. 

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد اتفاقات امروز زمینه را برای جولان شایعات در بازار سرمایه فراهم کرد و مجلس شورای اسلامی نیز با عملکرد امروزش به نوعی بازار را به وضعیت نوسانی مواجه کرد و تنشی را متوجه شاخص نمود.

این کارشناس تاکید کرد: به تدریج با معرفی وزیر جدید و دریافت رای اعتماد بورس اوراق بهاار نیز به مدار رشد باز می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.