سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از افزایش ارتفاع موج بین یک تا دومتر در خلیج فارس و دریای خزر خبرداد که از امروز تا جمعه (۲۲ تا ۲۴ مردادماه) در خلیج فارس و از امروز تا ظهر فردا (۲۲ و ۲۳ مردادماه) در دریای خزر موجب متلاطم و مواج شدن دریا می شود.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش ارتفاع موج بین دو تا سه متر از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۲۶ مردادماه) متلاطم و مواج شدن دریای عمان به ویژه بخش های شرقی آن را در پی دارد.

در این شرایط جوی پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق های کوچک و شناورهای سبک دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از هرگونه تردد قایق های سبک و تفریحی، شنا کردن و محدود کردن فعالیت های شیلاتی توصیه می کند.

 زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.