کرافت در پاسخ به سئوال مجری «فاکس‌نیوز» مبنی بر اینکه در صورت مخالفت روسیه و چین با قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران چه اتفاقی می‌افتد گفت: «آمریکا بسیار محکم ایستاده است. فقط یک راه وجود دارد و آن راه درست است. ما در اینجا با یک مسابقه محبوبیت طرف نیستیم و این را می‌دانیم. این را هم می‌دانیم که روسیه و چین منتظرند تا بتوانند سلاح به ایران بفروشند.»

وی ادامه داد: «اگر ما صبح ۱۸ اکتبر بیدار شویم و تحریم‌های تسلیحاتی تمدید نشده باشند چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بفروشند و ایران پس از آن قادر خواهد بود این سلاح‌های مدرن و کشنده را برای سازمان‌های تروریستی خود در سراسر جهان ارسال کند... ما چاره دیگری غیر از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و ترویج صلح و امنیت در سراسر جهان نداریم.»

کلی سپس در پاسخ به سئوالی در این خصوص که دولت آمریکا برای حالتی که تحریم‌های تسلیحاتی تمدید نشود چه برنامه‌ای دارد گفت: «ما این را روشن کرده‌ایم که آمریکا از تمامی ابزارهای موجود در جعبه ابزارش استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند تحریم‌های تسلیحاتی تمدید می‌شوند.»

کرافت در ادامه گفت: «ما در قبال تمامی کشورهایی که توسط این پرچم‌ها نمایندگی می‌شوند مسئولیت داریم که از آنها محافظت کرده و صلح و ثبات را ترویح می‌کنیم.»

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده‌اند تلاش دقیقه ۹۰ بریتانیا، فرانسه آلمان برای رسیدن به مصالحه با روسیه و چین بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به نتیجه نرسیده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد چین و روسیه با قطعنامه آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند. یک دیپلمات چین در سازمان ملل که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کرد گفت: «تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به هر شکل آن فاقد مبنای قانونی است و تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای را تضعیف خواهد کرد.» وی همچنین گفت قطعنامه آمریکا شانسی برای تصویب ندارد.

دولت آمریکا قرار است قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.