ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون با تشکر از حسان دیاب و وزرای کابینه اش، از آنها خواست تا به عنوان دولت پیشبرد امور و تا زمان تشکیل کابینه جدید به کار خود ادامه دهند.

نخست وزیر لبنان پیش از این در سخنانی اعلام کرد: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.
حسان دیاب گفت: فاجعه ای که لبنانی ها را هدف قرار داد در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می کند. فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است اما مشخص شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

وی افزود: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می رفت که آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری کنند. برخی جز به پیروزی های سیاسی نمی اندیشند. آنان باید از خود خجالت می کشیدند زیرا فساد آنها فاجعه را رقم زد. آنها مشکل اصلی ملت لبنان هستند.

دیاب گفت: آنان تلاش کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی ها قلمداد کنند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آنها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی قرار دارد که طبقه ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می کنند.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: وقایع را تحریف کردند و حقایق را نادیده گرفتند زیرا آنها می دانند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه. طبقه سیاسی سپرده های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.