النشره گزارش داد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی درباره تحولات اخیر این کشور و روند تشکیل دولت اظهار کرد: دلایل تأخیر در تشکیل دولت به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی افزود: هنوز سوال‌هایی وجود دارند که بی‌پاسخ مانده‌اند و برخی‌ها همچنان از پاسخ به راه حل آماده شده امتناع می‌ورزند و اینگونه به نظر می‌رسد که صاحب این موضع عمداً سهل‌انگاری می‌کند و می‌خواهد که لبنان بیشتر در بحران کنونی فرو برود، این موضوع نگران کننده و مشکوک است.

نبیه بری در ادامه ضمن ابراز تعجب نسبت به نبود دولت در شرایط کنونی لبنان، تأکید کرد: آیا در کشور دولت موقت وجود ندارد، چرا این دولت در صحنه نیست و انگار در کشور بحرانی وجود ندارد، چرا این دولت نشست برگزار نمی‌کند و با حوادث کنونی همراه نمی‌شود؟ چرا آنچه را که لازم بوده انجام نداده و حتی حداقل گام‌ها را برای کاهش این تنش برنمی‌دارد؟

رئیس پارلمان لبنان ضمن مخالفت با تشکیل دولت تکنوکرات، گفت: رفع بحران و دلایل آن نیازمند یک دولت تکنوسیاسی است.

وی در ادامه بر بی‌طرفی و وابسته نبودن خود به هیچ اسمی برای ریاست دولت جدید لبنان تأکید کرد و گفت، از فردی حمایت می‌کند که حامی ملت باشد.

نبیه بری در این باره افزود: اسامی مهم نیستند، بلکه در شرایط فعلی مسأله مهم تشکیل دولتی است که مسؤولیت پذیر بوده و راه‌حل‌های لازم برای حل و فصل بحران کشور را اتخاذ کند و مهم نیست که چه فردی در رأس آن باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.