حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز (دوشنبه) «اولاف شولز» وزیر دارایی و یکی از معروفترین سیاستمداران این کشور را برای رقابت در انتخابات ملی سال آینده به منظور جانشینی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیشنهاد کرد. سال آینده چهارمین و آخرین دوره مسئولیت مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان به پایان می‌رسد.

به نوشته رویترز، این تصمیم به معنای بازگشت شهردار سابق هامبورگ است که سال گذشته از دو رقیب چپ‌گرای خود که شانس کمی برای آن‌ها متصور بود، در رقابت برای ریاست حزب سوسیال دموکرات که شریک کوچکتر ائتلاف حاکم محافظه‌کار مرکل است، شکست خورد.

شولتز در توییتر نوشت: اکنون رسمی است. رهبری حزب به طور یکپارچه من را نامزد تصدی پست نخست‌وزیری کرده است. انتظار کارزار انتخاباتی سرگرم‌کننده، عادلانه و موفقی را دارم.

هنوز نامزد محافظه‌کاران برای تصدی این پست مشخص نشده است. مرکل ۶۶ ساله اعلام کرده در انتخابات آتی شرکت نخواهد کرد. او از سال ۲۰۰۵ رهبری آلمان را در دست داشته است.

تصور می‌شود رقابت سختی در انتظار شولز باشد. حزب سوسیال دموکرات آلمان که ده‌هاست با اتحادیه دموکرات‌ مسیحی برای تسلط بر سیاست آلمان در رقابت بوده از سال ۲۰۰۲ در هیچ انتخاباتی به پیروزی نرسیده و اکنون در نظرسنجی‌ها با فاصله بعد از محافظه‌کاران و سبزهای نوپا قرار دارد.

شولز سومین سیاستمدار معروف آلمان بعد از مرکل و وزیر بهداشت این کشور است که او هم یکی از گزینه‌های جانشینی مرکل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.