معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:  در صورت اعمال محدودیت‌های مختلف از جمله محدودیت تردد و سفرهای بین جاده‌ای به صورت همه جانبه در مدیریت و اجرای آن همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

شهرام آدم نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شروع این پاندمی در جهان و حتی پیش از شیوع آن در ایران، حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران اقدامات پیشگیرانه در کنترل و کاهش خطرات شیوع بیماری کووید ۱۹  از طریق حمل و نقل در کشور را در دستور کار خود قرار داد و پس از تشکیل ستاد ملی  مقابله با کرونا نیز، به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد و با مسئولیت کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و مراکز تجمع مسافران فعالیت خود را در این زمینه ادامه داد.

وی افزود:  در پیک اول بیماری در کشور با همکاری مردم در کاهش سفرهای نوروزی که کاهش ۶۸ درصدی در سفرهای جاده‌ای، ۸۸ درصدی در سفرهای ریلی، ۷۶ درصدی سفرهای هوایی و ۹۷ درصدی  در سفرهای دریایی را در پی داشت. همچنین ضدعفونی کردن مستمر ناوگان و پایانه‌های حمل و نقل بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و غربالگری مسافران در پایانه های مسافری تاثیر بسیاری در حفظ استانداردهای بهداشتی در حمل و نقل در پیشگیری از شیوع ویروس داشته است.

آدم نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و بالارفتن آمار ابتلا و نرخ مرگ و میر نسبت به موج اول آیا اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند  کاهش سفرهای مردم انجام شده است یا خیر گفت:  کمیته حمل و نقل ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان همه را اجرا کرده و از همان ابتدا علیرغم انجام عملیات مستمر ضدعفونی ناوگان و پایانه‌ها و درخواست برای رعایت بهداشت فردی، مکررا از طرق مختلف تقاضا برای صرف نظر کردن از سفرهای غیرضروری مطرح شده است.  کماکان نیز از مردم درخواست می کنیم با توجه به رفتار غیرقابل پیش بینی این ویروس و واکنش متفاوت آن روی بدن افراد، به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان، جدا از انجام  هر گونه سفرهای غیرضروری چشم پوشی کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: بدون شک یکی از دلایل کنترل شیوع بیماری پس از فروردین ماه، همکاری ارزشمند مردم در پیروی کردن از مصوبات ستاد ملی و به ویژه کاهش سفرهای غیرضروری بوده است.

آدم نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور، تصمیمی در ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های مختلف از جمله در زمینه سفرهای بین استانی اتخاذ شده است یا خیر اظهار کرد:  در زمان دوره اول  شیوع این بیماری، جهان با شوک مواجه شد و به دلیل عدم شناخت دقیق کشورها نسبت به تبعات گسترده شیوع این پاندمی، مدت زمانی طول کشید تا بتوانند مدیریت امور را برای از سرگیری روال معمول به دست گیرند. با تجربه‌ای که در طول این مدت نیز به دست آمده، سعی کردیم تا امکان برقراری سفرهای بهداشتی ایمن را با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی فراهم کنیم.   بدون شک کمیته حمل و نقل نیز کمافی سابق تابع تصمیمات ستاد  مقابله با کرونا بوده و در صورت اعمال هر محدودیتی، همکاری همه جانبه را در مدیریت و اجرا وظایف محوله صورت خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.