بیزنس اینسایدر گزارش داد، کریس مورفی، از دموکراتهای ارشد کمیته روابط خارجی سنا و حامی این لایحه گفت: ما به متحدانمان در خلیج فارس سلاح می دهیم و این تبعاتی مثل ایجاد رقابت تسلیحاتی در این منطقه را دارد. هر بار که ما چیزی به سعودی‌ ها می فروشیم، برخی در منطقه برای دستیابی به نسخه ای مشابه آن تلاش می کنند. آیا ما خاورمیانه ای را می خواهیم که در آن پهپادهای عربستان و دیگران بر فراز منطقه پرواز کنند؟ این شبیه کابوس است.

این لایحه مانع از فروش پهپادهای مسلح پیشرفته به کشورهایی می شود که کاملا متحد آمریکا نیستند، جز دولت های عضو ناتو و همچنین استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی و ژاپن و رژیم صهیونیستی.

سناتورهایی از جمله مایک لی جمهوری خواه، برنی سندرز مستقل از ورمونت، رند پل جمهوری خواه و سناتور کریس کونز از دلاور حامی این لایحه بودند. ارائه لایحه این گروه دو حزبی اندکی پس از آن انجام شد که دولت ترامپ در اواخر ژوئیه اعلام کرد یک پیمان کنترل تسلیحاتی قدیمی را به منظور توسعه فروش پهپادهای مسلح رد می کند.  

"رژیم کنترل فناوری موشکی ۱۹۸۷" که آمریکا در ایجاد آن نقش داشت، به لحاظ حقوقی الزام آور نیست اما به طور کلی از سوی ۳۵ عضو رعایت می شود. مفاد این توافق مانع از فروش پهپادههای بزرگ و پیشرفته مسلح می شود.  

سناتور کریس مورفی در جریان فرایند تدوین این لایحه گفت: این یک توافق بین المللی است که به کشورها اجازه فروش سامانه های تسلیحاتی مرگبار به کشورهایی نظیر کره شمالی را نمی دهد. چنانچه آمریکا از این توافق خارج شود، پس از آن کشورها احساس خویشتنداری کمتری نسبت به فروش تسلیحات به کشورهایی مانند کره شمالی دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.