وی گفت: «ارتش یمن پایگاه «خمیس مشیط» و پاتریوت‌های مستقر در آن و مقر عملیات ائتلاف سعودی و فرودگاه‌های ابها، نجران و جیزان را هدف حمله قرار داد». علاوه‌بر این، ارتش یمن تاسیسات عظیم نفتی در منطقه صنعتی جیزان را هدف گرفت که به گفته یحیی سریع همه حملات با دقت بالا و دقیق صورت گرفتند و به اهداف موردنظر برخورد کردند. سخنگوی ارتش یمن همچنین گفت که این حملات هوایی بیش از ۷ ساعت به طول انجامید و به تخریب شماری از هواپیماهای عربستان و کشته و زخمی شدن برخی افسران و نظامیان سعودی انجامید.

وی گفت این عملیات‌ها توسط موشک‌های بالستیک با دقت بالا که هنوز رونمایی نشده و شمار زیادی هواپیمای مسیریاب صورت گرفتند و پاسخی به جنایات دشمن و آخرین آن جنایت حجه و محاصره مستمر یمن در سالروز جنایت علیه حجاج یمنی بود و تا تحقق آزادی و استقلال یمن ادامه خواهد یافت و نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های دردناک بعدی نخواهند داشت. سریع گفت که نیروهای ارتش یک پایگاه نظامی در استان مارب را هدف گرفتند که این حمله در اثنای نشست فرماندهان نظامی سعودی با مزدوران یمنی انجام شد و تلفات جانی و مالی برای دشمن داشت. نیروهای حوثی همچنین در بیانیه‌ دیروز خود اعلام کردند که این عملیات «شبانه» بوده و هدف‌گیری با «موشک‌های کروز بسیار دقیق و تعداد زیادی پهپاد» صورت گرفته است. در یمن می‌گویند در عملیاتی گسترده تعدادی از مراکز «نظامی و حساس» عربستان از جمله تاسیسات نفتی آرامکو در شهر جیزان را هدف قرار داده‌اند.

با این حال، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان که با حوثی‌ها در جنگ هستند، اعلام کردند که چهار موشک و شش پهپاد انفجاری را که از سوی حوثی‌ها به ‌سمت مناطق مسکونی عربستان شلیک شده بود «رهگیری و منهدم» کرده‌اند. سخنگوی نیروهای ائتلاف درباره اینکه آیا در این عملیات موشک‌ها یا پهپادهایی به هدف اصابت کرده‌اند یا نه، توضیحی نداد. یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها گفت که این نیروها «هواپیماهای نظامی، خوابگاه خلبانان، سامانه‌های پاتریوت در خمیس مشیط و اهداف نظامی دیگری را در فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران هدف قرار داده‌اند». پالایشگاه شرکت سعودی آرامکو در شهر جیزان واقع در جنوب عربستان، که با ظرفیت روزانه ۴۰۰ هزار بشکه فعالیت می‌کند، در حدود ۶۰ کیلومتری مرز یمن قرار دارد. در عین حال، بیانیه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان درباره اینکه موشک‌های حوثی‌ها را کجا رهگیری و منهدم کرده، توضیحی نداد اما گفت که پهپادها از شهر صنعا، پایتخت یمن بلند شده‌اند که در اختیار حوثی‌ها است. حملات حوثی‌ها به خاک عربستان از اواخر ماه مه ۲۰۲۰ و با پایان آتش‌بسی که به‌خاطر شیوع کرونا برقرار شده بود، دوباره شدت گرفت. در ماه گذشته میلادی حوثی‌ها به سوی ریاض، پایتخت عربستان موشک زدند. بیش از پنج سال از آغاز حمله عربستان و متحدانش به یمن با هدف مقابله با حوثی‌ها و در حمایت از دولتی که دولت مورد شناسایی جامعه جهانی معرفی می‌شود، می‌گذرد. این جنگ باعث ایجاد وضعیت وخیم انسانی در یمن شده و غیرنظامیان بسیاری جان خود را از دست داده‌اند.