دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق خواهد رسید.

ترامپ در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه به گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود واکنش نشان داد.

وی گفت: «آخرین فردی که روسیه دوست دارد در قدرت ببیند، دونالد ترامپ است چون هیچ‌کس با روسیه سخت‌گیرتر از من نبوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «چین دوست دارد ما انتخاباتی داشته باشیم که در آن دونالد ترامپ به جو بایدن خواب‌آلود می‌بازد. در این مورد رویاپردازی می‌کنند. کشورمان را تصاحب خواهند کرد.»

وی اضافه کرد: «اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود، چین کشور ما را تصاحب خواهد کرد.»

ترامپ خطاب به خبرنگاری که در این باره سوال پرسیده بود گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا فقط به چین و روسیه مربوط نیست و ایران را هم شامل می‌شود.

او گفت: «این گزارش از ایران هم اسم آورده و شما به آن اشاره نکردید. ایران دوست دارم من رئیس‌جمهور نشوم. این را اعلام کنم، اگر من برنده شوم-و زمانی که این اتفاق بیفتد- خیلی سریع با ایران به توافق می‌رسیم. با کره شمالی خیلی سریع به توافق می‌رسیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه او در انتخابات سال ۲۰۱۶ به پیروزی نرسیده بود آمریکا الان درگیر جنگ با کره شمالی بود.

وی گفت: «کره شمالی و ایران... همه اینها خیلی سریع با ما توافق می‌کنند. ایران برای توافق با ما له له می‌زند، ولی می‌خواهند منتظر بمانند چون ترجیح می‌دهند با بایدن توافق کنند. اگر چین هنگامی که بایدن در قدرت است با آمریکا توافق کند، کشورمان را تصاحب خواهند کرد.»

ترامپ گفت: «ببنید من چکار کرده‌ام؟ ده‌ها میلیارد دلار از چین گرفته‌ام. چین بدترین سال را ظرف ۶۷ سال گذشته داشت در حالی که برای ما بهترین سال بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «آخرین چیزی که روسیه، چین و ایران می‌خواهند پیروزی دونالد ترامپ [در انتخابات] است.»

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چه کاری برای مقابله با دخالت این کشورها در انتخابات انجام خواهد داد گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا به تازگی منتشر شده و به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه مسئله را به رأی‌گیری‌های پستی که با آن مخالف است ربط داد و مدعی شد در صورت برگزاری انتخابات به این روش «قدرت‌های خارجی» راحت‌تر می‌توانند در آن مداخله کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما به دقت آن را [گزارش را] مورد بررسی قرار خواهیم داد. این گزارش اندکی قبل‌تر منتشر شده و ما آن را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

ترامپ در ادامه گفت: «بزرگترین خطری که پیش روی ما است، انتخابات پستی است چون در انتخابات پستی، برای قدرت‌های خارجی- خواه روسیه باشد یا چین، ایران، کره شمالی و خیلی کشورهای دیگری که شما انتظارش را ندارید- جعل کردن آرا کار راحت‌تری است. با رأی‌گیری‌های پستی برایشان خیلی راحت‌تر است که تقلب کنند.»

دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.