سناتور «برنی سندرز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه تحریم‌ها مانع رسیدن دارو به ایران است، خواستار لغو آنها شد.

این سناتور ایالت ورمونت بامداد چهارشنبه در توئیتر نوشت: ویروس کرونا جان دو هزار و ۶۰۰ نفر را در ایران گرفته است و تحریم‌های آمریکا مانع رسیدن دارو و کمک به آن کشور است.

این سناتور، خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشت: بیماری‌های همه‌گیر هیچ مرزی نمی‌شناسند. بیایید اختلافات کشورهایمان را کنار بگذاریم و برای کاهش آلام انسانی، تحریم‌ها را بردارید.

به گزارش مهر، دولت دونالد ترامپ که اردیبهشت سال ۹۷ از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به «برجام» خارج شد، سیاست «فشار حداکثری» را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

در همین رابطه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در صفحه توئیتر خود آمریکا را به «ترور درمانی» متهم کرده و رهفته‌های اخیر و با بالا رفتن آمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در ایران، رخی از کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی خواستار کاهش تحریم‌ها در شرایط فعلی شده اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، میشل باچله، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل و همچنین چند کشور از جمله چین، روسیه و ونزوئلا خواهان رفع یا دست‌کم کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند تا تهران بتواند با بحران کرونامبارزه موثرتری انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.