مجتبی مروتی در خصوص آخرین جزئیات پرونده مفقودی «سها رضانژاد» بانوی ۲۷ ساله اهل کرج که در تاریخ ۲۰ تیرماه سال جاری در منطقه «جهان نما» کردکوی مفقود شد و ارتباط احتمالی این پرونده با کشف جسد صبح امروز در این منطقه گفت: من اطمینان دارم این جسد مربوط به همین فرد مفقودی است چون لباس‌های جسد با مشخصات این فرد مفقود شده مطابقت کامل دارد.

وی با انتقاد از فضاسازی‌های انجام شده توسط افراد مختلف در فضای مجازی و اظهارات سطحی ناشی از کم‌تجربگی وکیل پرونده خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد اصرار بر این داشتند که پرونده آدم‌ربایی یا جنایی است و تلاش شد تا مسیر پرونده به سمت بازداشت افرادی بی‌گناه پیش برود که پلیس و دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه چنین اتفاقی را نداد.

مروتی گفت: پلیس و دستگاه قضایی به هیچ عنوان تحت فشارها و نظرات نسنجیده و فضاسازی‌ها مسیر تحقیقات و اقدامات تخصصی و قانونی خود را تغییر نمی‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به سوال‌های خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تحقیقات انجام شده در پرونده و جزئیات اتفاقات صبح حادثه بیان کرد: این خانم همراه گروه گردشگری از تهران به سمت کردکوی حرکت کرده و با کمک خودروهای آفرود خود را به منطقه رساندند.

مصرف قرص خواب توسط «سها» در صبح روز حادثه

مروتی گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد این فرد تا ساعات بامدادی صبح روز حادثه بیدار بوده و برای استراحت قرص خواب مصرف کرده و چند ساعت بعد به اظهار همراهانش برای قضای حاجت و مسواک زدن از چادر خارج شده است.

وی متذکر شد: با توجه به خستگی ناشی از طی کردن مسیر، استفاده از قرص خواب، استراحت کم و تحقیقات و مستندات موجود از همان ساعات ابتدایی ما فرضیه جنایی بودن اعم از قتل و تجاوز را رد کرده و هم ‌اکنون نیز تمام این فرضیه‌ها را رد می‌کنیم.‌

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: منطقه جهان‌نما یکی از مناطق تفریحی و توریستی در استان گلستان است که از امنیت بالایی برخوردار است و تاکنون پرونده جنایی با این وسعتی که در فضای مجازی فضاسازی شد رخ نداده است.

مروتی بیان کرد: از همان روزهای ابتدایی اعلام کردم منطقه قابلیت جست‌وجوی کامل ندارد و متاسفانه برخی اصرار بر این داشتند که این فرد در منطقه نیست و تلاش کردند پرونده را به سمت جنایی پیش ببرند.

وی با تشکر از دادستان عمومی و انقلاب کردکوی که تلاش مستمر و هماهنگی بالایی با پلیس داشته است، گفت: جسد در حال انتقال به نقطه مناسب برای تحویل به پزشکی قانونی است.

کشف جسد توسط گروه‌های کوهنوردی

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به این سوال که محل کشف جسد در چه فاصله‌ای از مفقودی «سها رضانژاد» بوده متذکر شد: جسد هزار متر به پایین پرت شده و در ارتفاعات پایین دست محل کمپ گروه کوهنوردی بوده است.

مروتی بیان کرد: هزاران ساعت اقدام اطلاعاتی و پلیسی در این پرونده انجام دادیم و مطمئن بودیم پرونده جنایی نیست و امروز هم گروه‌های کوهنوردی و گردشگری در منطقه پس از استشمام بوی تعفن جسد به سمت منشاء بو پیش رفته و در نهایت با جسد یک زن روبرو شده و به هلال احمر و پلیس گزارش دادند.

وی بیان کرد: متاسفانه جسد از چند نقطه در سر و گردن دچار شکستگی و ضربه ناشی از برخورد با جسم سخت شده که نشان‌دهنده پرت شدن جسد از ارتفاع است.

مروتی گفت: جسد دچار فساد ناشی از گذشت زمان شده و ظواهر نشان می‌دهد که جسد مدت زمان بسیار طولانی در فضای باز بوده که به ما اطمینان بیشتر می‌دهد جسد مربوط به «سها رضانژاد» است.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی هلال احمر، آتش‌نشانی گرگان، هیات کوهنوردی استان گلستان و نیروهای مردمی گفت: تحقیقات بیشتر در حال انجام است و به زودی جزئیات بیشتری را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.