رسیدگی به این پرونده از پنج سال قبل به‌دنبال آتش گرفتن یک خودروی پراید در خیابان شهرری شروع شد. خیلی زود عوامل آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از خاموش کردن خودرو دریافتند داخل آن جسد سوخته مردی قرار دارد.

تحقیقات جنایی آغاز و مشخص شد حریق عمدی بوده و مرد ناشناس نیز به قتل رسیده است. با بررسی پرونده افراد گمشده، کارآگاهان هویت وی را شناسایی کرده و مشخص شد این فرد بتازگی از شهرستان آمده و قرار بوده به خانه فامیلش برود.

بدین ترتیب قادر و کریم که شب حادثه میزبان مقتول بودند بازداشت شدند اما هر دو نفر مدعی شدند وی صبح زود از خانه آنها رفته و خبری از او ندارند. در ادامه تحقیقات، همسر کریم نیز بازداشت شد. اما او نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

تا اینکه با گذشت چند هفته از این بازداشت سرانجام کریم لب به اعتراف گشود و گفت: آن شب شریف(مقتول) همراه برادرزنم به خانه ما آمد. بعد از اینکه غذا خوردیم پسرم را که خواب بود در آغوش گرفتم و به اتاق خواب بردم. همسرم در یک اتاق به تنهایی خوابید و من و برادرزنم به همراه پسرم و همچنین شریف در یک اتاق خوابیدیم. نیمه‌های شب بود که همسرم پسرم را در حالی که بیدار شده بود به اتاق آورد و به من گفت که بچه حالش خیلی بد شده است. وقتی بچه را به دستشویی بردم متوجه شدم مورد تعرض قرار گرفته است. از آنجا که غیر از شریف فرد غریبه‌ای در خانه ما نبود دریافتم کار اوست. خیلی عصبانی شدم و با همدستی برادرزنم شریف را خفه کردم.

قادر نیز ضمن اعتراف گفت: من نیز چاره‌ای نداشتم جز اینکه با دامادم همراهی و او را خفه کنم. قادر که قدرت بدنی بیشتری نسبت به من داشت خودش به تنهایی مقتول را کول گرفت و از خانه بیرون برد و در پراید مقتول گذاشت. به خیابان شهر ری رفتیم و در آنجا کریم او را درون پراید به آتش کشید.در ادامه با توجه به تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه فرستاده شد اما از آنجا که پزشکی قانونی با توجه به گذشت زمان زیادی از این حادثه نتوانست وقوع تجاوز را تأیید کند صبح دیروز قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی حشمت‌الله توکلی و مستشاری قاضی محمدی متهمان را به اتهام قتل محاکمه کردند. اولیای دم نیز خواستار قصاص قاتل شدند. پس از پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.