کمک‌های بشر دوستانه ایران به بیروت رسید

منبعی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت از ارسال کمک‌های بشر‌دوستانه کشورمان به لبتان خبر داد.

این منبع امروز در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری «العهد» لبنان گفت که کمک‌های ایران برای مردم لبنان شامل سه هواپیما بود که طی دیروز و عصر امروز به بیروت رسیده است.

منبع مذکور وزن کمک‌های بشر‌دوستانه ایران به لبنان را ۹۵ تن اعلام کرد و گفت که قرار است چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های ایران از قبیل تجهیزات پزشکی، دارو و تجهیزات ویژه درمان فوری طی روزهای آینده در فرودگاه بیروت به زمین بنشیند.

منبع سفارت ایران در بیروت همچین افزود که سه هواپیمای مذکور تجهزات یک بیمارستان میدانی  از نوع «آر.دی.اچ» را نیز با خود حمل می‌کرد و قرار است به وسیله تیم پزشکی ایران که متشکل از جراحان و پرستاران است، آن را راه‌اندازی و مدیریت کنند.

به گفته این منبع، جمعیت هلال احمر ایران نیز با حضور «علی اصغر»، نماینده سفیر ایران در لبنان و «جواد فلاحی»، نماینده هلال احمر ایران در لبنان، هدیه بشردوستانه خود را به نماینده «حسین محیدلی»، وزیر بهداشت این کشور تقدیم کرده است.

به دنبال وقوع انفجار در بندر بیروت و جان باختن شمار زیادی از شهروندان لبنانی، وزارت خارجه ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و مردم لبنان از آمادگی تهران برای کمک به آن‌ها خبر داد.

سازمان ملل و صندوق بین‌المللی پول خسارت وارده بر شهر بیروت را میلیاردها دلار برآورد کرده‌اند و بر ضرورت کمک به لبنان برای بازسازی پایتختش تأکید داشته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.