فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران در حاشیه تحویل محموله غذایی، بهداشتی و امدادی ایران به مردم لبنان با محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار سفیر ایران در لبنان با اشاره به اینکه وضعیت لبنان تقریبا به هم ریخته است، گفت: در چند سال گذشته مشکلات اقتصادی در کشور لبنان زیاد بوده و انفجار در بندر بیروت باعث شده تا خسارت زیادی به بندر وارد شود و بسیاری خانه و محل کار خود را از دست بدهند، تعداد کشته ها هم زیاد است.

وی افزود: با وزیر بهداشت لبنان رایزنی و صحبت کردم، وی از کمک های جمعیت هلال احمر ایران در ساعات اولیه وقوع انفجار تقدیر و تشکر کرد.

همچنین فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران در این دیدار گفت: بعد از انفجار در بیروت جلسه فوق العاده مدیران جمعیت هلال احمربه ریاست کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در تهران برگزار شد و ما بلافاصله کمک‌های لازم از قبیل اقلام غذایی، بهداشتی و درمانی آماده کردیم و نخستین محموله به بیروت ارسال شد.

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده شامگاه چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹ برای خدمات‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان از انفجار هولناک بندر بیروت، از پایگاه شکاری - ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به لبنان ارسال شد.

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است. 

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یکماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۳ تُن به لبنان ارسال می کند.

این محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی استمداد و درخواست جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال می شود.

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار دیروز بیروت به ۱۳۵ نفر رسیده و ده‌ها تن نیز هنوز زیر آوارها هستند.

دولت لبنان به مدت دو هفته حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

عصر دیروز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.