دکتر سعید نمکی در این گفتگو با بیان این که ضایعه انفجار شب گذشته بیروت برای مردم و دولت لبنان ضایعه بسیار سختی بود و ما را داغدار کرد، گفت: در همه زمینه ها آمادگی داریم تا به مردم و دولت لبنان در این حادثه غم اگیز کمک کنیم.

وی افزود: امروز با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مرحله اول کمک های انسان دوستانه شامل امکانات، دارو و تجهیزات را به لبنان ارسال کردیم و آمادگی داریم که در این مصیبت در همه لحظه ها در کنار شما و ملت عزیز لبنان باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم که از این مرحله سخت با سرافرازی و صبوری عبور کنید اما همیشه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود بدانید. ما منتظریم تا هر کمکی که نیاز داشته باشید به سرعت برای خدمت به مردم لبنان، بسیج کنیم.

دکتر نمکی اضافه کرد: به شما و خانواده های داغدار این حادثه تسلیت می گویم. در تمام سال های بعد از انقلاب اسلامی، خودمان را از مردم لبنان جدا ندیدیم و همواره تلاش می کنیم که در کنار شما باشیم تا شاید قسمتی از مشکلات و دردهای ملت و دولت لبنان را بکاهیم.

وی افزود: از شما تقاضا دارم که بعد از دریافت اولین مرحله کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران، موارد اورژانسی و مورد نیاز شامل نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و دارو را سریعا اعلام کنید. اطمینان داریم که به سرعت این بحران را سپری می کنید و دوباره با شما در کمال آرامش دیدار و گفتگو خواهم کرد.

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان نیز ضمن تشکر از اعلام آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، گفت: کشور ایران همیشه در شرایط سخت با دولت و ملت لبنان همراه بوده و ما را همراهی کرده و در این زمینه نیز اطمینان داریم که ایران در کنار ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از ایران بابت ارسال مرحله اول تجهیزات و امکانات به لبنان تشکر می کنیم و در ایمیلی که به وزارت بهداشت ایران ارسال خواهیم کرد، موارد مورد نیاز خودمان را اعلام می کنیم و حتما دولت دوست و برادر خودمان یعنی ایران را در جریان نیازمندی ها می گذاریم.

حمد حسن همچنین از مقام معظم رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه تقدیر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.