​مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت با حمایت از سازوکار بورس کالا گفت: بورس، یک شبکه پذیرفته شده است و براساس اصل شفاف سازی و کشف قیمت عمل می کند.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت با حمایت از سازوکار بورس کالا گفت: بورس، یک شبکه پذیرفته شده است و براساس اصل شفاف سازی و کشف قیمت عمل می کند. بورس، نقطه تلاقی عرضه و تقاضاست و به هیچ وجه کسی سعی در لغو کردن سازوکار بورس ندارد. سرپرست وزارت صمت تاکید کرد که حتما کلیه محصولات فولادی در بورس کالا عرضه می شود.

حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: اتفاقی به تازگی بازار فولاد را تحت تاثیر قرار داده است، رشد قیمت ارز بوده چراکه در بورس، قیمت ها متاثر از قیمت های جهانی ضربدر فوب صادراتی است و چون در زمان رشد بهای ارز، مزیت صادرات محصولات بیشتر می شود، همه تولیدکنندگان تلاش می کنند بر میزان صادراتشان بیافزایند.

سرپرست وزارت صمت افزود: در این هفته برای تنظیم مناسب بازار به جمع بندی رسیدیم تا به تناسب جایگاه و اهمیت بالای صادرات برای کشور، تامین خوراک داخلی نیز انجام شود. به عبارتی کف عرضه تامین خوراک در بورس کالا به گونه ای مشخص می شود که مطمئن باشیم فعالیت کارخانه ها و اشتغال آن ها به خوبی پیش می رد و بعد، مازاد نیاز داخل صادر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.