جلیل علی‌محمدی درباره وضعیت گرانی اجناس در زنجان  اظهار کرد: طی هفته‌های قبل تقریبا همه اجناس گران شده است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه همه اقلام از جمله لبنیات، برنج، حبوبات و شوینده‌ها چند درصدی افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت تولید بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت در اجناس مختلف حدود ۲۰ درصد بوده است، اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها بسته به قیمت پایه ارزش است، به همین خاطر شرکت‌های تولیدی نیز قیمت را افزایش داده‌اند و به علت گرانی پی در پی مردم نیز این شرایط را راحت قبول کرده‌اند.

علی محمدی با اشاره به گرانی چای ۷۰ هزار تومانی به ۸۵ یا ۸۶ هزار تومان طی روزهای آتی بیان کرد: حتی قیمت یک عدد بستنی هم دو برابر شده است و این یعنی افزایش قیمت بسیار فراگیر شده است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان ادامه داد: همین افزایش قیمت کالاها موجب شده است که قدرت خرید مردم کمتر شده و در نتیجه فروش واحدها نیز کاهش پیدا کند.

وی از تعطیلی ۱۵ واحد به خاطر گرانی و رکود ناشی از آن خبر داد و اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای است که ادامه این وضعیت به ضرر واحدها بوده و موجب تعطیلی آنها شده است.

علی محمدی به کاهش وجود روغن در زنجان اشاره و بیان کرد: میزان عرضه این محصول در بازار بسیار کاهش پیدا کرده و تقریبا به صفر رسیده است و این نیز یکی از مشکلات موجود در بازار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.