پیرو ثبت نام پیامکی برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران، لازم است به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، متقاضیانی که به صورت پیامکی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ۱۴ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۴» است، ۱۵ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۲و ۳» است، ۱۶ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۱» است، ۱۷ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۵»، «۶» و «۷» است، ۱۸ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۰»، «۸»، «۹» است، و ۲۰ مرداد کلیه متقاضیان جامانده نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

بنابراین گزارش، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است.

نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلان شهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

 بنابر اعلام عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - پرداخت این تسهیلات به محض اعلام مشخصات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

برای دریافت این تسهیلات دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در این مرحله به یک میلیون خانوار وام پرداخت می شود. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اگر منابع وجود داشت و توانستیم افراد بیشتری را پوشش دهیم این کار را گسترش خواهیم داد.‌

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.