رویترز گزارش داد، در حالی که نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع گسترده ویروس کرونا موجب خنثی شدن تاثیر کاهشی ترمیم ارزش دلار در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با اندکی کاهش در نزدیکی بالاترین رقم های ثبت شده در روز سه شنبه باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افت به ۱۹۷۵ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۲۵ درصد رشد به ۱۹۹۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در موسسه کپیتال مارکتس گفت: «مشکل ویروس کرونا تا مدتی با ما همراه خواهد بود. به نظر می رسد که اقتصادهای جهان برای یک دوره طولانی وضعیت بسیار شکننده ای را تجربه خواهند کرد.»

وی افزود: «اقتصادهای جهان نیازمند اقدامات محرک اقتصادی، سیاست های پولی انبساطی و کاهش نرخ بهره هستند تا در برابر شوک ها وارده بازدارندگی ایجاد کنند. همه این اقدامات نیز به سود طلا تمام خواهد شد.»

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان همچنان رو به افزایش است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که مسیر عادی سازی طولانی خواهد بود و کشورها باید استراتژی های مقابله با کرونا را مجددا اتخاذ کنند.

بانک های مرکزی جهان مجموعه ای از اقدامات محرک اقتصادی و کاهش نرخ بهره را به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به اقتصادهای ملی اتخاذ کرده اند که این مسئله به رشد بیش از ۳۰ درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی کمک کرده است. زیرا در وضعیت افزایش نقدینگی و بالا رفتن نرخ تورم، طلا یک دارایی امن برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی ها به شمار می رود.

در همین حال قانون گذاران آمریکایی گفتند در مذاکرات مربوط به بسته مالی جدید مقابله با کرونا به پیشرفت هایی دست یافته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.