علی اصغر احمدی در جلسه پیگیری و هماهنگی پروژه های عمرانی شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ نقطه از روستاها و شهرهای کوهستانی مازندران دچار رانش زمین شده اند که خطرات مالی و جانی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت : باید اعتبارات ویژه ای برای مطالعات در حوزه رانش و لغزش زمین در مازندران اختصاص یابد تا از تهدید های پیش رو کاسته شود.

احمدی با بیان اینکه در سال ۹۹ تاکنون هیچگونه اعتباری در حوزه بحران مصوب و ابلاغ نشده است ،  خاطر نشان کرد : متاسفانه امکانات لجستیکی در حوزه بحران بسیار ضعیف است و بسیاری از ماشین آلات نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که باید تدبیری برای این مشکل اندیشیده شود.

وی در خصوص ساماندهی رودخانه ها نیز گفت : مازندران هفت هزار کیلومتر رودخانه دارد که ۵۰۰ کیلومتر آن در حوزه روستایی و باقی در حوزه شهری است که برای دیواره سازی آنها در دوطرف رودخانه به اعتبار بسیار زیادی نیاز است که در چنین شرایطی از توان دولت خارج است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد : استفاده از آورده رودخانه ها برای ایمن سازی آنها از تصمیمات بسیار درستی بود که در رودخانه های غرب مازندران پس از سیل سال ۹۷ اعمال شد و باید این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: برای احداث برید عرضی در رودخانه ها نباید به انتظار اعتبارات دولتی نشست و بلکه با همان ساز و کار قبلی ( استفاده از منابع رودخانه ها) می توان آنها را اجرایی نمود.

بازسازی ماشین آلات راهداری مازندران اعتبار ویژه می خواهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در جلسه امروز به مشکلات حوزه راهداری پرداخت گفت: سن ماشین آلات راهداری استان بیش از ۲۵ سال است که برای بازسازی آنها نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم.

عباسعلی نجفی افزود: طول راه های استان بیش از ده هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که با ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری مدیریت می شود که بسیاری از انها نیاز به بازسازی و تعمیر دارد.

وی اظهار داشت : در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان توانستیم تنها ۳ دستگاه ماشین آلات راهداری خریداری نماییم که پاسخگوی نیاز ما نیست .

نجفی با بیان اینکه در گذشته به نگهداری راه های استان توجهی نشده است ، خاطرنشان کرد : متاسفانه اجرای پروژه های گازرسانی به بسیاری از راه های استان آسیب جدی وارد کرده و پیمانکاران این بخش حتی به مرمت آنها نیز اقدام ننموده اند.

وی تصریح کرد : در سیل ۹۷ از نوشهر تا رامسر ۲۳۰ میلیارد تومان به راه های مواصلاتی خسارت وارد شد و بسیاری از پل ها نیز تخریب شدند و هم اکنون در مراحل بازسازی یا نوسازی قرار دارند .

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، برای استقرار اداره راهداری در شهرستان عباس آباد به حداقل ۲ هزار متر زمین نیاز است که در صورت تامین آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود : در زمینه خط کشی راه های استان پیمانکاران استقبال چندانی در این زمینه از خود نشان نمی دهند چرا که هزینه یک متر خط کشی از یکهزار و ۲۰۰ تومان به ۶ هزار تومان در هر متر افزایش یافته است.

وی یاداور شد : اگر در هر گوشه ای از استان نیاز به ماشین آلات سنگین راهداری باشد بلافاصله اقدامات لازم جهت جابجایی آنها صورت خواهد گرفت و هیچگونه مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد در غرب استان مازندران قرار دارند.

این جلسه با حضور فرمانداران و مدیران سه شهرستان غرب مازندران به منظور بررسی مسائل و مشکلات این منطقه با حضور معاون امور عمرانی استانداری مازندران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.