زلزله ای به بزرگی  ۳.۳ ریشتر در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه و ۴۱ ثانیه امروز شنبه مناطق واقع در شمال غربی استان در محدوده شهرستان گمیشان استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۵ کیلومتری زمین در فاصله ۳۵ کیلومتری انبار الوم، ۳۵کیلومتری گمیش تپه و ۳۶ کیلومتری سیمین شهر از توابع استان گلستان به وقوع پیوست.

معاون فرماندار گمیشان اظهارداشت : تاکنون خساراتی از این زمین لرزه گزارش نشده است

معاون پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت که آسمان این استان از امروز /شنبه / تا روز سه شنبه هوای آرام و جو پایداری خواهد داشت.  

معاون بهبود سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزان این استان می توانند کشت کلزا، گندم، چغندر قند و جو را با توجه به شرایط اقلیمی مساعد منطقه تا پایان آذرماه انجام دهند.

محمدرضا عباسی اظهار داشت: کشاورزان طرف قرارداد نگران کاهش محصول نبوده و در زمان باقی مانده اقدام به کشت پاییزه کنند.

در نشست هم اندیشی مدیر تعاون روستایی گلستان با مشاور سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو ) در امور تهیه و تدوین زنجیره ارزش سویا در گرگان بر گسترش همکاری تعاون روستایی این استان با فائو در زمینه های کشاورزی تاکید شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست اعضای اتاق اصناف و بازاریان استان به اجرای طرح نظارت بر بازار کالا بعد از افزایش نرخ بنزین اشاره کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۹ هزار بازرسی از بازار این استان با بهره گیری بازرسان ین سازمان صورت گرفته که تخلف افزایش قیمت کالا بسیار اندک بود.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کمیته امداد گلستان و پارک علم و فناوری گلستان با محوریت اشتغالزایی در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان بسته شد.

فرماندار آق قلا گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت سه راهی سد وشمگیر آق قلا به گنبدکاووس به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

امیر شیر توماج همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌ها و جاده های این شهرستان پس از سیل اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰ کیلومتر از نقاط آسیب دیده از سیل آق قلا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهسازی و روکش آسفالت شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد: برای رفاه حال دوست داران فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تسهیل در رفت و آمد،۱۰ دستگاه اتوبوس شهری برای رفت و آمد علاقه مندان به محل برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان پیش بینی شد. 

همچنین برای رفاه شهروندان ۷ باجه بانک برای دریافت بن کارت نمایشگاه پیش بینی شده است.

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از ۲۴ تا ۲۸ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان دایر است .

 رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گنبدکاووس از فعالیت ۵۹ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

مریم آق‌آتابای اظهار داشت: این کارگاه‌ها در رشته‌های زیورآلات ترکمن، نقاشی روی پارچه، زیورآلات سنتی، نمدمالی سنتی، بافته‌های داری، رنگرزی و تذهیب مشغول به فعالیت هستند.

در نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان در دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات تالار فردوسی از اردشیر بذرافشان دانشجوی گلستانی تجلیل شد. 

مدیرکل کانون گلستان گفت: نخستین مهرواره سراسری سرود آفرینش با عنوان "نغمه‌های روشن فردا" و با هدف مهارت افزایی و پایدارسازی اعضا ،تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف، پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت ۵ دی در گرگان برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.