سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای چهارشنبه ضمن تکرار ادعاها علیه حزب‌الله لبنان از تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جنبش مقاومت لبنان خبر داد.

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت ایالات متحده «فشارهای شدید اقتصادی» علیه حزب‌الله به کار خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا علی‌رغم این مدعی شد که دولت کشورش از لبنانی‌ها حمایت می‌کند. او گفت: «آمریکا همزمان با ادامه تحریم‌ها علیه حزب‌الله از لبنانی‌ها حمایت می‌کند.»

در حالی که دولت آمریکا به دلیل ناکام ماندن سیاست‌هایش در قبال ایران تحت فشار قرار گرفته اورتاگوس مدعی شد که تحریم‌ها علیه ایران موفق عمل کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات دو سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.