حسن ایوبی تدوینگر آثار سینمایی  درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: با توجه به شرایط فعلی که کرونا یکه‌تازی می‌کند چند پروژه‌ای که پیشنهاد همکاری داده بودند، یا تعلیق شدند و یا ساختشان به تاخیر افتاد با این وجود چند روز قبل تدوین انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» محصول گروه هنر پویا به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری را به پایان رساندم. البته یکی، دو فیلمنامه دیگر هم در دست دارم که صاحبانشان منتظرند، ببینند وضعیت کرونا به چه صورت می‌شود و آیا می‌توانند در ماه‌های آینده دست به تولید بزنند یا نه.

وی افزود: انیمیشن «بچه زرنگ» تم مذهبی دارد. گروه هنر پویا هم بچه‌های باهوش و حرفه‌ای دارد که تمام تجربیات ۲ پروژه قبلی خود با نام «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را در این فیلم به کار بستند و سعی کردند گامی رو به جلو بردارند از همین رو به نظرم خیلی موفق بودند و به لحاظ تکنیک ساخت و قصه‌پردازی چندین گام پیشرفت داشته‌اند.

ایوبی بیان کرد: سعی شده ضعف‌هایی که در آثار قبلی گروه هنر پویا بود، در «بچه زرنگ» مرتفع شود، برای مثال سعی کرده‌اند گروه سنی این فیلم را مشخص کنند به همین ترتیب می‌توانم بگویم «بچه زرنگ» مناسب نوجوانان و جوانان است اما بزرگسالان هم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ این الگو در همه جای دنیا رعایت می‌شود و پا به پای فیلم همراهی می‌کنند.

این تدوینگر در بخش دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: فعالان سینما به دلیل سیستم غیرحرفه‌ای، چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند و مسئولان تنها در زمان انتخابات به سراغشان می‌آیند! یعنی فقط در چند ماه قبل از برگزاری انتخابات به عنوان موجودات زنده شناخته می‌شوند و بعدش فراموش می‌شوند در این طبقه‌بندی عده‌ای بهتر می‌توانند وضعیت معیشتی خود در شرایط عادی پیش ببرند. اما پیشکسوتانی وجود دارد که حتی در برطرف کردن امور جاری خود هم مانده‌اند و حالا با کرونا وضعیتشان بدتر هم شده است. من هنرمندانی را می‌شناسم که به شکل‌های مختلف هوای بچه‌های دیگر را داشتند اما حالا کرونا این معادلات را بر هم ریخته، در این میان دولت هم از به عهده گرفتن مسئولیت آن‌ها شانه خالی کرده است.

وی در پایان گفت: ۶ ماه از شیوع کرونا و بیکاری اهالی هنر گذشته است اما هیچ حرکتی از خانه سینما دیده نشده است و کمک‌هایی که می‌شود به قدری است که یک هنرمند واقعی هرگز در شأن خود نمی‌بیند که آن‌ها را بپذیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.