سعید عزت اللهی هافبک دفاعی تیم‌ملی که این روزها در ایران به سر می‌برد، تصمیم گرفته فصل بعد در خارج از کشور بازی کند. با توجه به مصدومیت‌های سعید در فوتبال اروپا و ناکامی‌اش در رده باشگاهی، شایعات زیادی درباره بازگشت دوباره او به لیگ برتر مطرح شد. البته این اولین بار نیست که چنین شایعه‌ای درست می‌شود. فصل گذشته آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال به محض ورود به استقلال، به سعید عزت اللهی پیشنهاد داد که برای ادامه فوتبال خود به این تیم برود. او به سعید گفت تمام هزینه‌های انتقالش به این باشگاه را فراهم می‌سازد و رقم خوبی هم از حضور در استقلال دریافت خواهد کرد. 

در نیم فصل امسال هم امیر قلعه نویی به سعید عزت اللهی گفت بهتر است به ایران برگردد و برای سپاهان بازی کند. منابع موثق خبری فاش کردند قلعه نویی به سعید گفته بود حاضرند چند میلیارد برای نیم فصل به او بدهند! رقم ظاهرا آنقدر هنگفت بوده که خود عزت اللهی تعجب کرده است. 

این پیشنهادات در حال حاضر هم وجود دارد. تراکتورسازی از جمله باشگاههایی است که حتی حاضر است برای جذب سعید دلار خرج کند ولی عزت اللهی تصمیم خود را گرفته است. این بازیکن در مقابل پیشنهادات داخلی گفته: «فصل بعد در خارج از ایران توپ می‌زنم.» هدف سعید این است که بتواند به فوتبال قطر برود. مذاکراتی هم در این زمینه داشته است. او ارتباط خوبی با اسپایر(مغر متفکر فوتبال قطر) دارد. این مرکز درباره خرید و فروش بازیکنان خارجی باشگاهها هم تصمیم می‌گیرد. آنها مالک باشگاه یوپن که فصل قبل سعید عزت اللهی را در اختیار داشت، هستند. عزت اللهی از طریق آنها در تلاش است تا به قطر برود. در صورتی که این اتفاق رخ نداد، او به احتمال زیاد فصل آینده را در روسیه سپری خواهد کرد. عزت اللهی با باشگاه روستوف قرارداد دو ساله دارد و بازیکن آنها به حساب می‌آید. باشگاه روسی هدفش این است سعید را به صورت قرضی به باشگاهی بدهد ولی اگر باشگاهی پیدا نشود، طبیعتا او در آنجا به کارش ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.