هیل گزارس داد، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: این مرد باید مسترد، محاکمه و به زندان انداخته شود؛ یک دروغگوی مریض که از هیلاری حقه‌باز و "دی‌ان‌سی" (کمیته ملی دموکرات‌ها) مزد می‌گیرد.

این توییت‌های ترامپ، چند روز پس از آن نوشته می‌شود که یک قاضی در لندن، جایی که استیل زندگی می‌کند، به شرکت اطلاعاتی استیل دستور داد بابت برخی مطالب نادرست در گزارش ۲۰۱۶ خود، حدود ۲۳ هزار دلار به دو بانک‌دار روسی غرامت بپردازد. در پرونده استیل، این ادعای به‌خصوص مطرح شده بود که دو میلیاردر به نام‌های "پتر اون" و "میخاییل فریدمن"، مبالغ بالایی پول غیرقانونی به ولادیمیر پوتین- زمانی که تصدی سمت معاون شهردار در سن پترزبورگ را بر عهده داشت- پرداخته‌اند.

استیل که پرونده او از سوی رقبای سیاسی ترامپ منتشر شد، مجموعه‌ای از ادعاهای جنجالی اما غیرقابل اثبات را منتشر کرد؛ به ویژه این ادعا که پوتین در انتخابات ۲۰۱۶ بر سر مصالحی با ترامپ به توافق رسیده است.

برخی مقامات گفته‌اند او ممکن است گول برخی اطلاعات نادرست روسی را خورده باشد، گرچه استیل از صحت پرونده خود دفاع کرده است.

این سند به موضوع داغی برای جمهوری‌خواهان کنگره و دیگر متحدان ترامپ بدل شده که معتقدند اف‌بی‌آی در تحقیقات بعدی خود درباره مداخلات انتخاباتی روسیه، بیش از اندازه بر ادعاهای استیل تکیه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.