رویترز گزارش داد، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ را افزایش داد قیمت نفت روز جمعه شاهد بیش از ۲ درصد رشد بود اما رکورد شکنی تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا موجب تعدیل انتظارات در مورد ترمیم سریع تقاضا برای انرژی شد.

عاملی دیگری که سبب رشد قیمت ها شد آمارهایی بود که نشان داد شرکت های انرژی آمریکایی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز فعال خود را برای دهمین هفته متوالی کاهش داده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۸۹ سنت معادل ۲ درصد رشد به ۴۳ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۹۳ سنت معادل ۲.۴ درصد رشد به ۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

تقویت شاخص ها در بازار بورس نیز در رشد قیمت نفت موثر بود. مجموعه ای از آمارهای اقتصادی از جمله افزایش بی سابقه دستمزدهای ماهانه نشان از احیای فعالیت های تجاری در آمریکا طی ماه ژوئن دارد.

قیمت نفت خام آمریکا در مجموع معاملات هفتگی تغییر ناچیزی را شاهد بود اما نفت برنت حدود یک درصد رشد داشت.

آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس پیش بینی کرده که میزان تقاضای جهانی برای نفت خام در سال ۲۰۲۰ به ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز برسد. این پیش بینی ۴۰۰ هزار بشکه بیشتر از پیش بینی ماه گذشته این سازمان است.

با این وجود، ابتلای بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا به کرونا در یک روز که یک رکورد به شمار می رود موجب نگرانی از کند شدن مجدد ترمیم تقاضا برای انرژی شده است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش جدید خود خاطر نشان کرده است: «هرچند بازار نفت بدون شک وضعیت بهتری پیدا کرده... اما رقم های بالا و بعضا پرشتاب موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف این نکته را به ما یادآوری می کند که کرونا هنوز مهار نشده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.