رویترز گزارش داد، در حالی که رشد شاخص ها در بازارهای بورس آمریکا موجب محدود شدن روند ورود سرمایه ها به بازار طلا شده، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود اما همچنان پنجمین افزایش هفتگی متوالی خود را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۷۹۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه اوت نیز با ۰.۱۱ درصد افت به ۱۸۰۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۱ یعنی ۱۸۱۷ دلار و ۷۱ سنت، شاهد افزایش حدودا ۱.۵ درصدی بود.

جورج جئو تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت:‌«در آستانه تعطیلات آخر هفته و در حالی که بازارهای بورس شاهد رشد شاخص ها بوده اند سرمایه گذاران در حال استفاده از فرصت برای برداشت سود و انجام سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک تر هستند.»

در حالی که خبرهای امیدوارکننده ای از درمان بیماران مبتلا به کوید ۱۹ توسط داروی شرکت گیلیاد منتشر شده شاخص های بورس آمریکا روز جمعه شاهد افزایش بود و تا حدودی اثر منفی ناشی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور را خنثی کرد.

روز پنجشنبه بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند که بالاترین آمار ابتلای روزانه در همه کشورهای جهان از زمان آغاز ویروس کرونا به شمار می رود.

به رغم افت قیمت های روز جمعه، قیمت طلا نسبت به ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

عاملی که به محدود شدن افت قیمت طلا کمک کرد، کاهش سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به پایین ترین رقم خود از اواخر ماه آوریل بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.