رویترز گزارش داد، در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان و آمریکا و همچنین تداوم تنش های تجاری بین آمریکا و چین، آمارهای قوی منتشر شده از بازار کار آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است قیمت طلا امروز نوسان محدودی داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۷۷۵ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بازارهای آمریکا امروز به مناسبت روز استقلال این کشور تعطیل هستند.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره اظهار داشت: «همچنان تردیدهایی در ذهن سرمایه گذاران در مورد افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و تاثیرات منفی احتمالی آن بر روند ترمیم اقتصادی وجود دارد.»

وی افزود: «ملاحظات ژئوپلتیک را نیز نباید از نظر دور داشت... ضمن اینکه با توجه به تعطیلات آخر هفته طولانی در آمریکا شاهد برخی سرمایه گذاری های امن در بازار طلا هستیم.»

ایالت فلوریدای آمریکا روز پنجشنبه شاهد ابتلای ۱۰ هزار نفر دیگر به کرونا بود در حالی که بیش از ۱۰.۷۶ میلیون نفر در سراسر جهان تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

بازارها همچنین با نگرانی تحولات روابط تجاری آمریکا و چین را دنبال می کنند. بیش از ۷۵ نفر از اعضای کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به رئیس جمهور این کشور خواستار موضع گیری وی در خصوص رفتار چین با مسلمانان اویغوری و سایر گروه های اقلیت در این کشور شده اند. در واکنش به این تحولات، میزان دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با ۰.۸ درصد رشد به ۱۱۹۱.۴۷ تن رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.