رویترز گزارش داد، در حالی که امیدها به ترمیم اقتصادی موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده قیمت طلا اوایل امروز اندکی کاهش داشت، اما نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان سبب شد تا قیمت ها مجددا روند صعودی خود را که از دیروز آغاز کرده باز یابند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۱۳ دلار و ۴۱ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم در طی حدود ۹ سال گذشته یعنی ۱۸۱۷ دلار و ۷۱ سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۸۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مقامات فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه از احتمال متوقف شدن روند ترمیم اقتصاد آمریکا سخن گفتند و تردیدها در مورد دوام روند ترمیمی حاضر را دامن زدند.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان دیروز از مرز ۱۲ میلیون نفر گذشت که از این میان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. طلا معمولا در میانه بحران های سیاسی و اقتصادی به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود و این مسئله از عوامل اصلی رشد قیمت فلز زرد در ماه های اخیر بوده است.

ثبت سفارش برای خرید ماشین آلات از ژاپن در ماه می نسبت به ماه پیش از آن ۱.۷ درصد رشد داشته است. این آمار می تواند نشان دهنده افزایش هزینه های سرمایه گذاری در طی ۶ تا ۹ ماه آینده باشد.

وزیر دارایی انگلیس وعده داده که ۳۸ میلیارد دلار دیگر برای مقابله با بحران بیکاری هزینه خواهد شد.

در همین حال حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه با ۰.۲۷ درصد رشد به ۱۱۸۲.۱۱ تن رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.