صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا  در مورد وضعیت هوای کشور اظهار کرد: امروز (۱۹تیرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات شمالی البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز جمعه (۲۰تیرماه) بر شدت بارش در شمال غرب افزوده می‌شود و در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر نیز رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد، گفت: در روز شنبه (۲۱تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و خراسان شمالی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۲ و ۲۳ تیرماه) بر شدت بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی افزوده و در مناطقی از شمال غرب و سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر پنجشنبه (۱۹تیرماه) تا یکشنبه (۲۲تیرماه) در مناطقی از شرق و جنوب شرق، به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می دهد، گفت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱تیرماه)  دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز با تاکید بر اینکه آسمان تهران در روز پنجشنبه (۱۹تیرماه) صاف خواهد بود، گفت: البته از روز جمعه (۲۰تیرماه) تا دوشنبه(۲۳تیرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا (۲۰ تیرماه) بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود و دمای هوا پس فردا (۲۱ تیرماه) در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.