صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (۱۵ و۱۶ تیر) طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان رگبار پراکنده گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه (۱۷ تیر) در شرق گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات تهران و البرز بارش پراکنده و در نیمه غربی کرمان رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که روز چهارشنبه (۱۸ تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت: برای ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز آینده در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در منطقه زابل در بعضی ساعات با خیزش گرد و خاک همراه است.

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده دریای عمان به‌ویژه شرق آن و روز سه شنبه تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ تیر) ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۱۷ تیر) نیز کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.