به نوشته روزنامه دیلی میل، جارد کوشنر، همسر یهودی ایوانکا ترامپ که مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا هم هست، عامل پیشبرد مذاکرات با اسرائیل بوده و بحث حمایت از اقدام اسرائیل در الحاق اراضی کرانه باختری را مطرح کرده است. دولت ترامپ هنوز تصمیمی در خصوص طرح الحاق اراضی کرانه باختری از سوی اسرائیل نگرفته است.

معترضان جنبشی موسوم به "اگر اکنون نه" (IfNotNow)، که یک گروه یهودی ترقی‌خواه آمریکایی مخالف با اشغال نوار غزه و کرانه باختری از سوی اسرائیل است، در ضمن پوشیدن ماسک، مقابل خانه مجلل ایوانکا و جارد کوشنر در ناحیه کالوراما تجمع کردند.

یکی از معترضان در یک ویدیوی مربوط به این تجمع عنوان کرد: می‌خواهیم به درب خانه او برویم و صبح او را از خواب بیدار کنیم. ما به طرح تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری معترض هستیم.

با این حال گزارش شد که به هنگام برپایی این تجمع جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ و فرزندانش در آنجا حضور نداشتند. براساس گزارش‌ها، خانواده دختر ترامپ مناسبت چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) را در مکان دیگری در آمریکا که مشخص نیست جشن گرفته‌اند.

معترضان علامت‌هایی را با رنگ سیاه و نارنجی به نمایش گذاشتند که رویشان نوشته شده بود: "جارد کوشنر آپارتاید را ممکن می‌سازد" و "چک سفید را خاتمه دهید". همچنین روی این علامت‌ها نوشته شده بود: "یهودیان آمریکا می‌گویند طرح الحاق را خالی از بودجه کنید". در تصاویر منتشر شده از این تجمع، چندین تن با بلندگو مشغول رهبری شعارها هستند.

یکی از معترضان این تجمع در ویدیو زنده از تظاهرات در فیس‌بوکش گفت: می‌خواهیم که جارد کوشنر چشمانش را به روی سیاست‌های زیانباری که الحاق را همیشگی می‌سازد و موجب اشغالگری دائمی و تداوم نقض حقوق انسانی فلسطینی‌ها می‌شود، باز کند.

گروه تظاهرکنندگان ضمن راهپیمایی در خیابان آواز خوانده و علامت‌های خود را به نمایش گذاشته و خواستار تغییر شدند.

یکی از سخنران‌های تجمع از طریق بلندگو گفت: آیا می‌دانستید که آمریکا ۳.۸ میلیارد دلار در سال بی‌قید و شرط به اسرائیل می‌دهد؟ زمان آن است که پولمان را به سمت دهان خودمان هدایت کنیم. اگر شما با طرح الحاق مخالفید باید که برای آن تبعاتی به وجود آید. زمان آن است که از اهرم این دلارها به هدف جلوگیری از تداوم و تعمیق اشغالگری استفاده کنیم.

چهار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا شامل الکساندریا اوکازیو کورتز، پرامیلا جایاپال، رشیده طلیب و بتی مک کولوم، در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت الحاق شدن مناطق کرانه باختری را دادند. سناتور برنی سندرز نیز این نامه را امضا کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.