ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی ۳ ساعت طول کشید و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه حضور داشت.

وی بیان کرد: صالحی در این جلسه گزارشی درباره روند فعالیت های هسته ای کشورمان به نمایندگان ارائه کرد و همچنین در جریان دیدگاه اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این جلسه قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران هم مورد بررسی قرار گرفت و صالحی به همکاری ایران با آژانس در ادوار اخیر اشاره کرد.

وی بیان کرد: طبق گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، در قطعنامه اخیر، شورای حکام اطلاعات مورد ادعای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را مبنای درخواست دسترسی آژانس قرار داده است و وی تاکید کرد که این روند مورد انتقاد ما است.

عمویی اظهار کرد: صالحی توضیحاتی درباره حادثه نطنز ارائه کرد و اظهار داشت که سناریوهای مختلفی درباره این حادثه در حال بررسی است و نتایج قطعی آن به زودی اعلام می شود.

وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، گروههای کارشناسی از بخش های مختلف اطلاعاتی و امنیتی همه جوانب موضوع را بررسی کردند و شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده که دلایل این حادثه را کاملاً تشخیص داده اما فعلاً به دلایل امنیتی نتیجه این بررسی ها اعلام نشده است.

عمویی خاطرنشان کرد: نمایندگان حاضر در کمیسیون امنیت ملی نیز سئوالات و دیدگاههای خود را مطرح کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.