سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اعضای کمیسیون از وزارت‌امور خارجه و سازمان انرژی درخواست کردند تا گزارشی از اثر بسته پیشنهادی و بیانیه اتحادیه اروپا در نجات برجام را به کمیسیون ارائه کنند،گفت: اعضای کمیسیون از دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی درخواست کردند، آخرین وضعیت مذاکره با طرف‌های اروپایی به کمیسیون ارائه شود.

وی با بیان اینکه از سازمان انرژی اتمی نیز درخواست شده مقدمات بازدید اعضای کمیسیون از تاسیسات هسته‌ای کشور فراهم شود، ادامه داد: اگر چه اعضای کمیسیون بازدیدهای دوره‌ای از تاسیسات هسته‌ای صورت دادند و آخرین مورد آن نیز بازدید از راکتور تهران بود، اما پس از خروج آمریکا از برجام تلاش بر این است این بازدیدها منظم‌تر دنبال شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: یکی از اهداف کمیسیون برای اخذ آخرین گزارش‌ها از این سازمان، بررسی اقدامات کشور برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو است. سازمان انرژی اتمی باید آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای و آخرین اقدامات خود برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را به اعضای کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه خود از مسئولان وزارت امورخارجه و سازمان انرژی اتمی دعوت می‌شود ضمن حضور در کمیسیون،گزارشی از آخرین وضعیت مذاکره با اروپایی‌ها برای نجات برجام را به اعضای کمیسیون ارائه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.