سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه با هماهنگی وزارت کشور و معاونت عمرانی همه شهرهای با مبنای هسته‌ای را به تجهیزات اولیه رفع آلودگی مجهز کرده ایم گفت: پیش از شیوع کرونا ۵۱ شهر را با کمک شهرداری‌ها و وزارت کشور، تجهیز و آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه و واحدهای خاص را در آتش نشانی‌ها راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های درمانی، شیمیایی و پروتکل‌ها و زیرساخت‌های درمانی ما در سطح منطقه بالاست، گفت: قبل از انقلاب چهار مجتمع پتروشیمی و شیمیایی داشتیم، اما الان به بیش از ۶۰ مجتمع پتروشیمی و شیمیایی و ۵ هزار زیرمجموعه در خدمات رسیدیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: سیاست‌های کلی نظام در حوزه شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیک ماموریت‌ها را به پدافند غیرعامل داده است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد لذا چهار قرارگاه پدافند شیمیایی، هسته‌ای، زیستی و سایبری را ایجاد کردیم.

وی همچنین با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش تولید، هدایت و جهت دهی به افکار عمومی را داشته باشند، گفت: شرکت‌های خارجی مانند اینستاگرام بدون رعایت مقررات ما اقداماتی را انجام می‌دهند به طوری که می‌توانند در جهت دهی به حوادث نقش داشته باشند و باعث ایجاد ناامنی در داخل کشور شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.