آمار پلاتس نشان داد که نفت اورال روسیه برای تحویل به بندر روتردام در ۳۰ ژوئن دو دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت نفت برنت بوده است.

نفت اورال حتی پس از کاهش بزرگ صادرات که در ماه‌های مه و ژوئن داشت، در ژوییه بر مبنای ماهانه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

برنامه صادرات دریابرد نفت اورال در ژوییه نشان می‌دهد که قرار است ۷۷۴ هزار و ۳۱۴ بشکه در روز نفت بارگیری شود که ۵۳۶ هزار و ۷۳۰ بشکه در روز کاهش ماهانه داشته و پایین‌ترین سطح صادرات از سال ۲۰۱۲ به این طرف محسوب می‌شود.

به گفته منابع آگاه، حجم صادرات نفت اورال در ژوییه منعکس‌کننده تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز از سوی اعضای گروه اوپک پلاس و افزایش فعالیت پالایشگاهی در روسیه است که میزان نفت اورال موجود برای صادرات را کاهش داده است.

کاهش تولید اوپک پلاس توازن صادرات گریدهای نفتی سنگین و ترش در جهان را برهم زده و گزینه‌های موجود برای پالایشگاهها را کمتر کرده است.

به گفته یک معامله‌گر، یک پالایشگر اروپایی اخیرا برای یک محموله نفت سنگین که در فاصله هفتم تا ۱۱ ژوییه بارگیری می‌شود دو دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت نفت برنت پرداخت کرد. همچنین محموله‌ای که در اواخر ماه بارگیری می‌شود، دو دلار و ۳۵ سنت بالاتر از قیمت نفت برنت فروخته شده است.

خریداران نفت ترش در مدیترانه با کمبود عرضه این نوع نفت مواجه شده‌اند و بنابراین متقاضی خرید نفت ترشی هستند که بتوانند پالایش کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، اکنون که تقاضای چین برای خرید نفت پس از ذخیره سازی گسترده، اندکی کاهش پیدا کرده است، پالایشگاههای مدیترانه‌ای و اروپایی ممکن است بتوانند نفس راحتی بکشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.