رویترز گزارش داد، نماینده عربستان در اوپک گفت، این کشور انتظار دارد صادرات نفتش در ماه اوت به میزان حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد، زیرا ریاض می خواهد اطمینان یابد که بازار را به فراتر از نیازهای مصرف کنندگان سوق نمی دهد.

ادیب الاعما، نماینده عربستان در اوپک گفت، صادرات نفت این کشور در ماه جولای با میزان صادرات نفت در ماه ژوئن تقریبا برابر خواهد بود. در این بیانیه هیچ اشاره ای به میزان صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن نشده است.

یک منبع صنعتی گفت، صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن حدود ۷.۲ میلیون بشکه در روز بوده، در حالی که میزان صادرات نفت عربستان در ماه می بر اساس آمارهای رسمی ۶.۹۸۴ میلیون بشکه بوده است.

الاعما گفت، سیاست عربستان تلاش برای برطرف کردن نیازهای مصرف کنندگان است، اما برای انجام این کار، به توافقات انجام شده با اوپک و غیر اوپکی ها پایبند می ماند.

اوپک ماه گذشته با روسیه و دیگر متحدانش توافق کرد که تولید نفت خود را از ماه جولای افزایش دهد. عربستان گفته که عرضه نفت خود را به صورت «قابل اندازه گیری» ای افزایش خواهد داد.

الاعما گفت: «به رغم اینکه بازارهای بین المللی نفت در سه ماهه سوم سال کاملا متوازن بوده اند، به دلیل بالا بودن تقاضا و عوامل فصلی در نیمه دوم سال، میزان ذخایر نفتی همچنان به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.»

وی گفت، نگرانی ها در این باره که عربستان و متحدانش در حال حرکت به سمت ایجاد مازاد عرضه در بازار هستند، «بی پایه» است.

عربستان ماه گذشته به اوپک اعلام کرد که ۱۰.۴۸۸ میلیون بشکه نفت تولید کرده که ۴۵۸ هزار بشکه در روز بیشتر از تولید ماه می بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.