به گزارش تارنمای آکسیوس، این درخواست نتانیاهو یکشنبه شب در جریان یک ویدئو کنفرانس با گروه آمریکایی «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» مطرح شده است.

این تارنما به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت که نتانیاهو فکر می‌کند ترامپ چهار ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، از نظر سیاسی آسیب‌پذیر شده و شاید انتخابات را به «جو بایدن» رقیب دمکرات خود واگذار کند.

به گفته آنها، نتانیاهو فکر می‌کند ترامپ نیاز به رای پایگاه اوانجلیست‌های افراطی برای پیروزی در انتخابات دارد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتظار دارد که رهبران اوانجلیست در راستای اعطای چراغ سبز برای الحاق کرانه باختری به کاخ سفید فشار بیاورند.

طبق این گزارش، نتانیاهو در این ویدئو کنفرانس مدعی شد که ترامپ احتمالا قرار است به اسرائیل اجازه الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در «بیت ال» و «شیلو» که در کتاب مقدس از هر دو به عنوان اماکن مذهبی یاد شده را بدهد.

در حالیکه رژیم صهیونیستی با فجیع‌ترین جنایات خود علیه فلسطینی‌ها اراضی آنها را اشغال کرده، نتانیاهو خطاب به مسیحیان انجیلی اضافه کرد: این مکان‌ها یک بخش جدایی‌ناپذیر از موطن تاریخی یهود و همچنین بخش جدایی‌ناپذیر از هویت مسیحیت است. بخش‌هایی از هویت شما (در آنجا) وجود دارد. بخشی از تمدن ما و میراث ما تحت حاکمیت اسرائیل برای همیشه محفوظ خواهد ماند.

به رغم اینکه نتانیاهو بر روی سازمان‌های مسیحی انجیلی برای پیشبرد برنامه الحاق کرانه باختری حساب باز کرده است، برخی از رهبران آنها در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جوئل روزنبرگ» مولف و فعال برجسته انجیلی که به «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نزدیک است، گفت در صورتی که الحاق کرانه باختری همین اکنون اتفاق بیفتد، عمیقا اتحاد بین ترامپ و اسرائیل با کشورهای خلیج فارس آسیب می‌بیند.

وی همچنین به نظرسنجی صورت گرفته از طرفداران مسیحیت انجیلی و مخالفت آنها با الحاق کرانه باختری اشاره کرد.

اتحاد جهانی انجیلی که معرف ۶۰۰ میلیون مسیحی انجیلی در سراسر جهان است، در بیانیه‌ هفته گذشته نگرانی خود نسبت به طرح اسرائیل برای الحاق بخش اعظمی از کرانه باختری را ابراز کرد.

در این راستا اتحادیه اروپا و کشورهای عربی به طرح صهیونیست‌ها برای انضمام اراضی اشغالی فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند و بر اثر همین فشار به نظر رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرده است.

«آوی برکوویتس» نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه در راستای رایزنی با نتانیاهو و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده و قرار است نتیجه رایزنی‌های خود با طرف صهیونیستی را به «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید و دونالد ترامپ ابلاغ کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.