«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری تلاش کرد توضیحاتی را درباره مصاحبه روز گذشته خود پیرامون دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی و منتخب ونزوئلا ارائه کند.

رئیس جمهور آمریکا از ترس سوء استفاده هم‌حزبی‌های خود در جنگ قدرت کنونی میان مقامات کشورش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ در این خصوص ادعا کرد: بر خلاف چپ رادیکال، من همیشه مقابل سوسیالیسم و در کنار مردم ونزوئلا ایستاده‌ام!

«دونالد ترامپ» در ادامه اضافه کرد: دولت من همیشه کنار آزادی و مقابل نظام سرکوبگر مادورو قرار گرفته است. با مادورو تنها برای بحث پیرامون یک چیز دیدار خواهم کرد: خروج مسالمت‌آمیز از قدرت.

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در مصاحبه با «آکسیوس» از تردید درباره مشروعیت بخشیدن به «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا خبر داد و اعلام کرد که آماده دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور است.

وی در این باره گفته بود: شاید به دیدار با مادورو فکر کنم. او هم مایل به انجام این دیدار است و من هم هیچ وقت با این مسئله مخالف نبوده‌ام. می‌دانید که به ندرت با دیدار کردن مخالفت می‌کنم.

ترامپ همچنین اضافه کرده بود که دیگر اعتماد چندانی به گوایدو ندارد که به رغم حمایت آمریکا، از به دست گرفتن کنترل پارلمان ونزوئلا ناکام ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.