در جریان بازدید سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، از آخرین دستاوردهای دفاعی این سازمان رونمایی شد.

 خودروی زرهی آبی- خاکی مکران

این خودرو یک نفربر آبی-خاکی موثر است که به یک سیستم کنترل آتش و سایت دید شامل دوربین روزانه و سنسور حرارتی با قدرت آشکارسازی تا ۴۰۰۰ متر و مسافت‌یاب لیزری برد ۱۰ کیلومتر مجهز شده است.

امکان رهگیری و شلیک با مانیتور، بارگیری مهمات سریع و ... از دیگر ویژگی‌های این نفربر است.

 پهپاد معراج

این پهپاد یک پهپاد شناسایی است که از فناوری دوربین آسانسوری برخوردار است و مداومت پروازی آن بیش از ۱۰ ساعت است.

این پهپاد با وزن برخاست ۳۳ کیلو، طول بال ۳.۶ متر و برد ۱۰۰۰ کیلومتر در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا تولید شده است.

نفربر مدرنیزه BTR-۶۰

در این طرح که به منظور ارتقا توان عملیاتی و رزمی نفربر BTR-۶۰ اجرا شده است، قابلیت‌هایی چون سیستم خوراک‌دهی سلاح به صورت اتوماتیک، سایت روزانه دیجیتال و شبانه حرارتی توپچی، سیستم استابلایزر و کنترل موقعیت، سیستم مسلح‌کننده برقی، سیستم تهویه گاز باروت و ... فراهم شده است.

 برجک رعد-۲

این طرح که به منظور نصب برجک با توپ ۳۰ میلیمتری و سلاح ۷.۶۲ بر روی خودروهای MRAP اجرا شده است، برجکی با حداقل ابعاد با امکا ن کنترل آن توسط اپراتور از بیرون برجک است.

 کاوشگر۱

این سامانه یک سامانه راداری و الکترواپتیکی نفوذ در زمین جلونگر است که برای کشف و آشکارسازی مین و اقلام انفجاری از فاصله دور به کار گرفته می‌شود.

این سامانه قابلیت کشف و آشکارسازی مین، تله و اقلام انفجاری با بدنه فلزی و پلاستیکی مدفون در خاک را بین ۷ تا ۳۰ متر دارد.

برد آشکارسازی مین‌های ضدنفر توسط این سامانه ۷ تا ۱۵ متر و در عمق ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر است و عمق آشکارسازی مین ضدتانک و اقلام انفجاری مدفون در خاک نیز بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

سرعت عملکرد این سامانه نیز اسکن ۵ تا ۱۰ کیلومتر در ساعت است.

 هدایت ۱۲۲

این پروژه به منظور هدایت دقیق راکت‌های کاتیوشا اجرا شده است.

 تیربار هجومی ثعبان

این پروژه به منظور بهینه‌سازی تیربار هجومی ۷.۶۲ انجام شده است که حداکثر برد موثر آن ۸۰۰ متر و با نواخت تیر ۶۰۰ تا ۷۰۰ تیر در دقیقه شلیک می‌کند.

وزن این سلاح ۶ کیلوگرم و سیستم تغذیه آن نوار ۲۵ و ۷۵ تایی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.