آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: پیشرفت‌هایی که در حوزه علمیه صورت گرفته شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی (ره) غرس کردند.

او با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه علمیه در فکر، اخلاص و قیام خالصانه امام خمینی (ره) ریشه دارد، افزود: حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: محور اصلی باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه باشد.

او هدف از آفرینش انسان در این عالم را آفرینش مخلوقی دانست که به اختیار خود حرکت کند و افزود: سنت‌های الهی این چنین است که اسباب رشد و نزول با یکدیگر فراهم باشد.

آیت الله مصباح یزدی، جمهوری اسلامی را بهترین نوع حکومت میان کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: این برکت و نعمت به برکت قیام امام خمینی (ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است.

او در بیان خصوصیات امام خمینی (ره) افزود: ایشان علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز برای رضایت خداوند نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام خمینی (ره) را انسانی جامع از لحاظ علمی دانست و بیان کرد: شناخت جامعه و بصیرت اجتماعی و سیاسی ویژگی دیگر امام است.

او با اشاره به ضرورت توجه طلاب به تهذیب اخلاق افزود: در حوزه باید تلاش کنیم طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.