به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: روسیه و آمریکا تمدید معاهده استارت ۳ در جریان مذاکراتشان در وین را بررسی کردند.

زاخارووا گفت، آمریکا مایل است موشک‌های کوتاه برد و میانبرد خود را در مناطق مختلف جهان مستقر کند. ما به همتایان آمریکایی خود بار دیگر درباره تبعات بر هم زدن ثبات با این شیوه‌ها که به تنش بیشتر و خطر جهانی رقابت تسلیحاتی منجر می شوند هشدار می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این کشور و آمریکا در مذاکرات ۲۲ ژوئن خود در وین با موضوع ثبات و کنترل تسلیحات توافق کرده‌اند تا به برگزاری نشست کارشناسان درباره دکترین‌های نظامی و استراتژی‌های هسته‌ای بپردازند.

زاخارووا اظهار کرد: ما در حال صحبت درباره تدابیری هستیم که هم اکنون تحت پوشش هیچ یک از نظام‌های محدودیت آمیز بین‌المللی نیستند. روسیه از پیشبرد گفت‌وگو درباره ثبات راهبردی حمایت کرده و به دنبال تقویت هر چه بیشتر روابط با آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و بر مبنای برابری تمام عیار و اتکای به اصل در نظر گرفتن نگرانی‌ها و منافع دو طرف است.

او در ادامه به موضوع شفافیت اشاره و تاکید کرد: روسیه و آمریکا هنوز رویکردهایشان را سازگار نکرده‌اند و به دنبال راهی برای سازگاری آنها هستند.البته این وظیفه آسانی نیست زیرا دیدگاه‌ها ما درباره این مسائل تفاوت چشمگیری دارند.

به گفته زاخارووا، روسیه می‌خواهد در ادامه این نشست‌ها با آمریکا در خصوص استراتژی فضایی -نظامی آمریکا هم سوال‌هایی را مطرح کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.