"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که عوامل بیماری زای بسیار خطرناکی ممکن است توسط   آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی که در خارج از این کشور وجود دارند، در جهان منتشر شوند.

به گفته این دیپلمات ، وزارت خارجه روسیه تقویت حضور بیولوژیکی آمریکا در خارج از مرزهای ایالات متحده ، به ویژه در جمهوری‌های شوروی سابق را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: «نمی توان این احتمال را رد کرد که در چنین آزمایشگاه‌های مرجعی ، آمریکایی‌ها در کشورهای ثالث در حال ساخت و اصلاح انواع عوامل بیماری‌ زای خطرناک، از جمله برای استفاده از آنها در اهداف نظامی هستند.»

زاخارووا یادآور شد که مرکز بهداشت عمومی گرجی-آمریکایی با نام "ریچارد لوگار" در خاک گرجستان و در نزدیکی تفلیس فعالیت می کند که رسماً در ترکیب سیستم کنترل جهانی ارتش آمریکا برای شیوع بیماری‌های عفونی گنجانده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «علاوه بر این ، طبق اطلاعات بدست آمده ، نمایندگان عالی رتبه‌ای از پنتاگون اخیراً بار دیگر در این مرکز حضور یافته و مقامات گرجستان را برای گسترش دامنه تحقیقات آن ترغیب کرده‌اند.»  

زاخارووا در پایان گفت: «ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که زیرساختارهایی با توان بالقوه بیولوژیکی خطرناک توسط آمریکایی‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه وجود داشته باشد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.