روسیاالیوم گزارش داد، طرح حل بحران سوریه در سال جاری میلادی به ۲.۲۴۹ میلیارد دلار نیاز دارد که تا ۱۵ ژوئن ۲۰۰ میلیون دلار از آن تأمین می‌شود. میزان احتیاجات در سال میلادی آتی به ۲.۲۶۲ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۲ نیز به ۲.۰۴۹ میلیارد دلار می‌رسد.

اردن از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، میزبان بیش از ۱.۳ میلیون سوری است و دومین کشور در جهان است که بیشترین تعداد آوارگان را در خود جای داده است.

دولت اردن نیازهای خود را در طول این سه سال برآورد و به تفکیک مشخص کرده است و بر این اساس برای حمایت از خدمات عمومی ۲۹۸ میلیون دلار، برای بخش بهداشت ۵.۳ میلیون دلار، برای بخش آموزش ۵۶۲ میلیون دلار، برای حمایت از مسکن حدود ۴۵ میلیون دلار و برای امنیت غذایی در چارچوب مستلزمات برای توانمندسازی بخش اقتصاد ۶۴۰ میلیون دلار هزینه برآورد کرده است.

همچنین دولت برای تأمین مؤلفه‌های معیشتی در چارچوب مستلزمات برای توانمندسازی بخش اقتصاد هزینه‌ای به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار، برای خدمات آب و فاضلاب ۴۸۳ میلیون دلار، تأمین هزینه‌های حمایت اجتماعی و عدالت بیش از یک میلیارد دلار و نیز پشتیبانی مستقیم از خزانه‌داری در طول سه سال آتی ۲.۸۳۹ میلیارد دلار تخمین زده است.

همچنین وسام الربضی،‌ وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی اردن امروز اظهار کرد: دولت طرح حمایت از آوارگان سوری در شرایط استثنایی را به دلیل پاندمی کرونا آغاز کرده ست.

وی اضافه کرد: اردن میزبان تعداد زیادی آوارگان در طول بحران کرونا بوده است اما به لحاظ اخلاقی حمایت بهداشتی را به اردنی‌ها و سوری‌ها به یک اندازه داشته است.

الربضی تاکید کرد: اردوگاه‌ها خالی از موارد ابتلا به کرونا هستند اما این موضوع کشور را از انجام آزمایش‌ها مثل بقیه شهرهای اردن بازنمی‌دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.