اسپوتنیک گزارش داد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در بخشی از کتاب خاطراتش که به دست گاردین رسیده، نوشته است، رئیس‌جمهوری آمریکا عقایدش را درباره رهبران جهان بیان کرده و برخی از آن‌ها را "نزدیکترین‌ها" دانسته، در حالی که در مواجه با دیگران چنین احساسی نداشته است.

بولتون خصوصا نوشته است، ترامپ فکر می‌کرد "امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هر کار می‌کنه گند می‌زنه" و همچنین گفت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن جزو رهبرانی بودند که ترامپ فکر می‌کرد نزدیکترین‌ها به او بودند.

مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ گفت، او و رئیس‌جمهوری آمریکا جزو افراد نادری در کاخ سفید بودند که بریگزیت برایشان اهمیت داشته است. او همچنین متوجه عدم علاقه ترامپ به ترزا می شده و این حس درباره "سقوط آزاد" استراتژی بریگزیت مشترک بوده است. بولتون همچنین گفت، او تلاش کرد تا کمک بسیار بیشتری به اجرای بریگزیت کند، چرا که بریگزیت "به طور خاصی" برای ایالات متحده اهمیت داشت.

بولتون در بیان روابط ترامپ – انگلیس، گفت‌وگوی "بسیار سختی" درباره ارائه دسترسی به هوآوی برای توسعه شبکه‌های ۵جی و عدم مخالفت جانسون در قبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را به یاد آورد.

کتاب بولتون پیش از آنکه به قفسه‌ کتاب فروشی‌ها برسد، جنجال به پا کرده است زیرا حاوی جزئیاتی از تصمیمات ترامپ درباره سیاست خارجی است و همین امر خشم ترامپ را برانگیخته است. ترامپ بارها تاکید کرده است که بولتون با انتشار این کتاب قانون را "نقض" می‌کند چرا که این کتاب حاوی "اطلاعات فوق محرمانه" است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.